STUDIA PODYPLOMOWE

Menedżer Cyberbezpieczeństwa i Transformacji Cyfrowej

doświadczeni praktycy, biznesowe studia przypadków, najnowsze regulacje

O studiach

Cyberbezpieczeństwo i transformacja cyfrowa po raz pierwszy jako jeden kierunek studiów! Łączymy te dwa niezwykle istotne obszary dla każdej organizacji w ramach jednego programu nauczania, abyście mogli poznać ich pełne spektrum szczególnie w odniesieniu do nowych regulacji prawnych i standardów rynkowych. Zapisz się już dziś! 

Studia “Menedżer Cyberbezpieczeństwa i Transformacji Cyfrowej” organizują Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych we współpracy Instytutem Spraw Cyfrowych i partnerami merytorycznymi Instytutu. To wyjątkowe studia, które wyróżniają się praktycznym programem opracowanym przez doświadczonych praktyków rynku IT i różnorodnych branż.

Do udziału w studiach podyplomowych nie jest wymagana uprzednia szczególna wiedza z zakresu informatyki czy prawa, gdyż opracowany przez nas program rozwija kompetencje w obszarach: skutecznej transformacji cyfrowej w organizacji z uwzględnieniem aktualnych standardów bezpieczeństwa cyfrowego.

CZAS TRWANIA

2 semestry

FORMA STUDIÓW

Hybrydowa: on-line + stacjonarnie

Liczba godzin

190 godzin

ECTS

60

kadra

DOŚWIADCZONYCH PRAKTYKÓW

REKRUTACJA TRWA

Partnerzy

Główne atuty studiów:

  1. Praktyczne umiejętności: tworzenie strategii transformacji cyfrowej w organizacji, zarządzanie zmianą i projektami transformacyjnymi, wdrażanie standardów zgodnie z dyrektywami NIS2, DORA i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg  ISO/IEC 27001:2022, zarządzanie kryzysowe PR, analiza ryzyka, zarządzanie incydentami cyberbezpieczeństwa, sporządzanie dokumentacji dotyczącej cyberbezpieczeństwa.
  2. Interdyscyplinarny charakter studiów: W ramach studiów podyplomowych słuchacze uzyskają interdyscyplinarną wiedzę z zakresu zarządzania, technicznych aspektów cyberbezpieczeństwa i transformacji cyfrowej, prawa, jak również zarządzania projektami.
  3. Doświadczeni wykładowcy: Zajęcia prowadzą praktycy, z bardzo bogatym doświadczeniem w zakresie cyberbezpieczeństwa i transformacji cyfrowej z obszarów: przedsiębiorstw, JST, administracji publicznej, NGO.
  4. Networking: możliwość nawiązania kontaktów z innymi studentami oraz ze specjalistami i ekspertami z danej dziedziny, co może prowadzić do cennych połączeń i przyszłych współprac.
  5. Dostęp do najnowszej wiedzy i technologii: studia podyplomowe dają możliwość nauki najnowszych trendów, technologii i narzędzi w danej dziedzinie, co może być niezwykle wartościowe dla rozwoju zawodowego.

Dlaczego warto wybrać nasze studia?

Dla kogo?

  • Kadra zarządzająca odpowiedzialna za strategię IT, transformację cyfrową i cyberbezpieczeństwo.
  • Osoby odpowiedzialne za wdrażanie standardów firmowych i regulacji w zakresie cyberbezpieczeństwa.
  • Absolwenci kierunków technicznych, ekonomicznych i zarządczych.
  • Reprezentanci samorządów, przedsiębiorców, NGO, infrastruktury krytycznej i medycyny.
  • Reprezentanci sektorów, których obejmują:
    • Dyrektywa NIS2: energia, transport, bankowość, infrastruktura rynku finansowego, zdrowie, woda pitna, ścieki, infrastruktura cyfrowa, administracja publiczna, przestrzeń kosmiczna i żywność.
    • DORA: sektor finansowy, w tym tradycyjne instytucje finansowe, firmy fintech, dostawcy usług ICT i wiele innych.
    • ISO 27001-2022 – i przygotowują się do spełnienia wymagań normy lub do certyfikacji.
    • raportowanie ESG i kalkulacja śladu węglowego.

Program studiów

BLOK TEMATYCZNY

Cyberbezpieczeństwo

  • Cyberataki na świecie, w Europie i w Polsce
  • Koszty cyberataków
  • Rodzaje cyberataków i Najczęstsze konsekwencje
  • Wpływ sytuacji geopolitycznej i gospodarczej na liczbę i rodzaj ataków – infrastruktura krytyczna
  • Potencjalne roszczenia z tytułu cyberataku
    – samorząd, firma, administracja państwowa , szpital, firma produkcyjna, instytucja finansowa.
  • Odpowiedzialność cywilna, administracyjna i karna
  • Zasady odpowiedzialności organów spółki w świetle ostatnich zmian kodeksu spółek
    handlowych (w tym business judgement rule)
  • Możliwości transferu ryzyka
  • Jak ubezpieczyć się od ryzyka
  • Planowane zmiany w prawie: NIS2, DORA
  • Procedury i obowiązki prawne w obszarze RODO- nowe obowiązki regulacyjne związane z cyberbezpieczeństwem
  • System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg  ISO/IEC 27001:2022
  • Różne płaszczyzny bezpieczeństwa, stały monitoring i testy bezpieczeństwa
  • Zdrowie psychiczne w sieci i narzędzia wspierające bezpieczeństwo
  • Moduł kryzysowy- Komunikacja kryzysowa
  • Strategia odbudowy wizerunku (image fixing)
    Cyberbezpieczeństwo w strategii organizacji

BLOK TEMATYCZNY

Transformacja cyfrowa

  • Strategiczne planowanie transformacji
  • Zarządzanie zmianą w organizacji
  • Podejście do zarządzania projektami: waterfall vs agile
  • Podejście do zarządzania projektami: PRINCE, PMI
  • Podejście do zarządzania projektami : agile i scrum
  • Proces wytwórczy oprogramowania
  • Przygotowanie zespołu do transformacji
  • Wprowadzenie do transformacji cyfrowej
  • Technologie cyfrowe i narzędzia transformacji (Big Data, AI, ML, IoT)
  • Wpływ transformacji cyfrowej na biznes- nowe modele, e-commerce, cyfrowa strategia
  • Transformacja cyfrowa w sektorze publicznym i społecznym
  • Zarządzanie projektem transformacji cyfrowej
  • Projekt semestralny
  • Data Govenrance Act
  • Własność Intelektualna
  • Transformacja do chmury
  • Warsztaty z robotyzacji

Opłaty

Wariant płatności

Opłata

Opłata dla Absolwentów MANS (-20%)

Warunki przyjęcia

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie w siedzibie CKU (pokój B 005) następującego kompletu dokumentów:

Formularz zgłoszeniowy

  • Ukończenie studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • Wykształcenie z różnych dziedzin i zainteresowane uzyskaniem nowoczesnej, wysokiej jakości wiedzy z zarządzania.
  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • 1 zdjęcie (45 x 35 mm)
  • potwierdzenie opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocyjnego)

Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010
z dopiskiem “opłata semestralna…” lub “opłata roczna…”

Warunki ukończenia studiów

  • Studia kończą się napisaniem pracy końcowej.
  • Dodatkowo wymagane jest zaliczenie wszystkich przedmiotów podczas 2 semestrów studiów.

Formularz kontaktowy

Masz pytania odnośnie kierunku? Skontaktuj się z nami!"

Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie

Kontakt

Marta Kittel

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.

Tomasz Jaworski

Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).

Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.

Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.

Eliza Kowalska

Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Specjalistka ds. RPA, Trenerka Robotów. Od 2021 roku zajmuje się budowaniem scenariuszy dla robotów software’owych w oparciu o polską technologię Wizlink® (https://wizlink.eu). Współpracowała z kilkudziesięcioma organizacjami w obszarze RPA, gdzie brała udział w robotyzacji ponad 100 procesów z różnych obszarów. Ponadto posiada dużą wiedzę z praktycznego wykorzystywania MS Excel w biznesie, którą dzieli się wspierając klientów i partnerów w obszarze szeroko pojętej automatyzacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty z technologii Wizlink® oraz bierze również aktywny udział w jej rozwoju.

Michał Wawiórko

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Ekspert branży IT oraz nowych technologii, konsultant w obszarach automatyzacji i robotyzacji procesów. Prelegent na wydarzeniach branżowych i seminariach. Od 2017 roku wyposaża firmy i ludzi w roboty programowe oraz upowszechnia robotyzację. Od 2018 roku jest CEO w polskiej firmie First Byte, która jest właścicielem autorskiego narzędzia klasy RPA o nazwie Wizlink® (https://wizlink.eu), za pomocą którego roboty jeszcze szybciej mogą zagościć w różnej wielkości organizacjach, zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego.

Jacek Suty

Absolwent Uniwersytetu Technologicznego przyrodniczego w Bydgoszczy. Doktorant Politechniki Bydgoskiej z dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i telekomunikacji Certyfikowany Manager projektów informatycznych od ponad 20 lat związany z branżą IT. W roli Managera Architekta IT i oprogramowania skutecznie tworzył koncepcje, projekty informatyczne i zarządzał wytworzeniem systemów informatycznych dla instytucji publicznych i komercyjnych takich jak: NASK , Biblioteka Narodowa, KPRM, NFZ czy Archiwa Państwowe.

Pasjonat Humanistyki cyfrowej, analizy danych i projektowania nowych rozwiązań informatycznych. Uważa, że digitalizacja i odpowiednie cyfrowe opracowanie zasobów kultury jest jednym z kluczowych zadań publicznych w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Renata Wozba

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką                       w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział   w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w  przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.  

Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu  aktywizacji Seniorów. 

Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.

dr hab. Agata Lulewicz-Sas

Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.

Marek Kuźnicki

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej.  Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.

dr hab. Stanisław Łobejko

Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.

Kamila Pendyk

Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.

dr Anna Tryfon-Bojarska

Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała  projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych. 

Specjalna zniżka

Jesteś absolwentem WSM/MANS ?

oraz wpisowe 0 zł

Rozpocznij studia

Ciszymy się, że jesteś w tym miejscu! Oznacza to, że masz już za sobą wybór kierunku studiów i gotowość do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. To ważny krok w stronę zmiany Twojego życia! Gratulacje! Aby zgłosić się na studia i je wkrótce rozpocząć wystarczy, że podjąć następujące kroki:
  • wypełnij formularz rekrutacyjny: tutaj pobierzesz go w formacie PDFa tutaj w formacie DOC oraz wydrukuj go i podpisz
  • przygotuj 2 zdjęcia (45 x 35 mm)
  • dokonaj opłaty wpisowej i wydrukuj potwierdzenie wpłaty (nie dotyczy okresu promocyjnego)
  • przygotuj odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (pamiętaj, że może być to również licencjat)
  • złóż wszystkie powyższe dokumenty w siedzibie CKU (pokój B 005).
Skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o rozpoczęciu wybranych studiów. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące rekrutacji czy wyboru kierunku jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na numer konta: MANS w Warszawie, BNP Paribas 91 1600 1462 1820 6340 1000 0010 z dopiskiem „opłata semestralna…” lub „opłata roczna…” W trakcie studiów poprosimy Cię każdorazowo o dostarczenie do biura CKU MANS  potwierdzenia dokonanej wpłaty za czesne (także tej uiszczonej przez zakład pracy). W przypadku zamkniętego biura CKU MANS komplet dokumentów należy złożyć w Dziale Rekrutacji Uczelni (pokój F-004).