STUDIA PODYPLOMOWE

ESG w biznesie

Międzynarodowi eksperci

Partnerzy

Poznaj Menedżerską Akademię Energetyki i ESG

Poprzednie
Następne

Dla kogo są studia w obszarze ESG?

Program studiów podyplomowych ESG jest dedykowany przede wszystkim dla kadry kierowniczej, członków organów statutowych, dyrektorów spółek handlowych, menedżerów, samorządowców, lokalnych decydentów lub tych, którzy chcą zajmować stanowiska kierownicze, w celu jak najlepszego wykorzystania ich wiedzy i umiejętności w różnych dziedzinach m.in. zarządzania finansami z uwzględnieniem kosztów zewnętrznych, marketingu, społecznej odpowiedzialności, coachingu, zarządzania energią (w szczególności zieloną energią prosumencką), a także zarządzania i ochroną środowiska. Absolwenci studiów podyplomowych w obszarze ESG nabywają kompleksowe spojrzenie na zarządzanie i rozwój, doskonaląc swoją wiedzę, kompetencje, umiejętności, stając się tym samym renomowanymi specjalistami, ludźmi na drodze do sukcesu zawodowego. Moduły studiów podyplomowych w programie, takie jak:

  • ESG jako strategia rozwoju współczesnych organizacji,
  • Środowiskowe determinanty rozwoju współczesnej organizacji (ESG),
  • Zaangażowanie społeczne w zrównoważonej transformacji biznesu (ESG),
  • Zrównoważony ład korporacyjny (ESG),
  • Energetyka prosumencka – Odnawialne Źródła Energii w zrównoważonym biznesie ESG,

 

oparte są na konkretnych potrzebach praktyki menedżerskiej, realizowane przez wybitnych specjalistów, badaczy i praktyków z Polski i zagranicy. Studia ESG są dedykowane dla kadry kierowniczej i menedżerom, którzy dążą do wprowadzenia zasad zrównoważonego rozwoju do swojej działalności. Program umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania ryzykiem i osiągania długotrwałych korzyści ekologicznych i społecznych. Nasi absolwenci są gotowi sprostać wyzwaniom sektora finansowego i tworzyć rzeczywisty wpływ na zrównoważony rozwój.

 

CZAS TRWANIA

2 semestry

FORMA STUDIÓW

Hybrydowa: on-line + stacjonarnie

Liczba godzin

160 godzin

ECTS

60

kadra

DOŚWIADCZONYCH PRAKTYKÓW

esg w biznesie

REKRUTACJA TRWA

O studiach

Autorski program studiów podyplomowych ESG jest realizowany przez Menedżerską Akademię Nauk Stosowanych w Warszawie we współpracy z EY Academy of Business oraz KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk. Studia podyplomowe w zakresie ESG to obecnie w pełni nowoczesny, perspektywiczny, prestiżowy, a zarazem rozpoznawalny kierunek studiów dedykowany dla współczesnych menedżerów, ludzi biznesu, ludzi sukcesu oraz kadry kierowniczej wyższego szczebla. 

Zajęcia prowadzone są przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, ekspertów, praktyków biznesu uznanych w Polsce oraz na rynku międzynarodowym, przez kadrę akademicką o dużym doświadczeniu dydaktycznym, a także badawczo-naukowym i projektowym w zakresie tematycznym studiów podyplomowych ESG. 

Zajęcia będą prowadzone w formule hybrydowej obejmującej zajęcia stacjonarne, wirtualne oraz praktyczne, które realizowane są w KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnej (Konwersja Energii i Źródła Odnawialne). Studia podyplomowe w proponowanej formule hybrydowej nadają nową jakość i znaczenie kierunku ESG, postrzeganego przede wszystkim w wymiarze praktycznym.

Absolwenci po zakończeniu studiów podyplomowych ESG zyskują nową wiedzę, doświadczenie, umiejętności praktyczne i kompetencje przekrojowe zwiększające ich potencjał, przewagę, wartość oraz atrakcyjność na rynku pracy. Zrównoważony rozwój nie jest już jedynie ideałem, ale stał się kluczową strategią biznesową dla współczesnych przedsiębiorstw. Program studiów skupia się na przygotowaniu przyszłych liderów biznesu do skutecznego wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w praktyce.

Program studiów

Program studiów podyplomowych ESG pozwala na teoretyczne i praktyczne  uzupełnienie wykształcenia akademickiego w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzania i biznesu, a także na uzyskanie kompetencji przyszłości. W szczególności, program studiów dotyczy jakościowej i parametrycznej wielowymiarowej oceny przedsiębiorstw, organizacji rządowych i pozarządowych, jak również akceleracji efektywności decyzyjnej w trzech zasadniczych wymiarach: środowiskowym, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego. Absolwenci studiów podyplomowych ESG będą przygotowani do działania rzecz zrównoważonego rozwoju, wykorzystując zdobytą wiedzę do wprowadzania zmian w swoich organizacjach, które sprzyjają zarówno środowiskowym, jak i społecznym celom.
 
Podczas toku studiów podjęte będą m.in. takie zagadnienia jak:
 
– ESG jako strategia rozwoju współczesnych organizacji
– Środowiskowe determinanty rozwoju współczesnej organizacji (ESG)
– Zaangażowanie społeczne w zrównoważonej transformacji biznesu (ESG)
– Zrównoważony ład korporacyjny (ESG)
– Energetyka prosumencka – odnawialne źródła energii w zrównoważonym biznesie ESG
zrównoważony rozwój

Cele studiów:

Głównym celem studiów podyplomowych ESG jest transfer nowej jakościowo wiedzy w oparciu o dobre praktyki biznesu, a także nabycie praktycznych umiejętności i kompetencji dotyczących możliwości konwergencji w wymiarach biznesowych, decyzyjnych, badawczych  oraz rozwojowych, trzech zasadniczych obszarów ESG –  istotnych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami, organizacjami rządowymi i pozarządowymi. 

Novum studiów podyplomowych realizowanych przez Menedżerską Akademię Nauk Stosowanych w Warszawie we współpracy z KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk są zajęcia analityczne akcelerujące wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie raportowania oraz parametryzowania wskaźników zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności, i korporacyjnego ładu ESG, a także zajęcia laboratoryjne, których optyka dotyczy projektowania deweloperskiego i inwestycyjnego farm wiatrowych i fotowoltaicznych oraz nabycia praktycznych umiejętności w zakresie ESG na poligonie doświadczalnym Konwersji Energii i Źródeł Odnawialnych.

Ponadto, słuchacze będą mogli zapoznać się z informacjami wskazującymi na znaczenie ESG jako narzędzia działalności politycznej, ekonomicznej czy marketingowej oraz źródła przewag konkurencyjnych i rozwojowych współczesnych przedsiębiorstw, a także organizacji rządowych i pozarządowych.

Opłaty

Wariant płatności

Opłata

Opłata dla Absolwentów MANS (-20%)

Warunki przyjęcia

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie w siedzibie CKU (pokój B 005) następującego kompletu dokumentów:

Formularz zgłoszeniowy

  • Ukończenie studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • Wykształcenie z różnych dziedzin i zainteresowane uzyskaniem nowoczesnej, wysokiej jakości wiedzy z zarządzania.
  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • 1 zdjęcie (45 x 35 mm)
  • potwierdzenie opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocyjnego)

Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010
z dopiskiem “opłata semestralna…” lub “opłata roczna…”

Warunki ukończenia studiów

  • Studia kończą się napisaniem pracy końcowej na podstawie wybranego tematu z zakresu ESG. Praca końcowa przygotowywana jest indywidualnie albo w grupach
    2 osobowych i podlega obronie przed komisją egzaminacyjną.
  • Dodatkowo wymagane jest zaliczenie wszystkich przedmiotów podczas 2 semestrów studiów.

Organizacja zajęć

  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu  – on-line (pt. 17:30-20:15, sob.8:00-16:45).
  • Wykłady i laboratoria w KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk odbywają się stacjonarnie w wybrane soboty i niedziele.

Metody weryfikowania efektów uczenia się:

  • egzaminy
  • prace zaliczeniowe
  • udział w dyskusjach i case study
  • zadania realizowane w grupach
  • projekt dyplomowy (business project).
absolwent studiów esg

Sylwetka absolwenta

W podejmowaniu decyzji związanych ze zrównoważonym rozwojem, firmy stawiają na długotrwałe korzyści ekologiczne i społeczne, dbając o równowagę między zyskiem a ochroną środowiska. Absolwent studiów podyplomowych ESG będzie posiadał specjalistyczną wiedzę na temat istoty ESG w strategiach rozwoju współczesnych organizacji. Będzie znał uwarunkowania  środowiskowe, społecznej odpowiedzialności, ładu korporacyjnego, metod raportowania ESG oraz praktyczną wiedzę z zakresu projektowania i inwestycji OZE – realizowanych w wymiarach ESG. Będzie rozumiał pojęcie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej, znał dobre praktyki ESG we współczesnym biznesie, a także w organizacjach rządowych i pozarządowych. Będzie potrafił tworzyć nowe scenariusze rozwoju swoich organizacji, uwzględniając strategie wynikające z ESG.

PRZEWIDZIANE SĄ NASTĘPUJĄCE EFEKTY KSZTAŁCENIA

Formularz kontaktowy

Masz pytania odnośnie kierunku? Skontaktuj się z nami!"

Marta Kittel

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.

Tomasz Jaworski

Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).

Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.

Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.

Eliza Kowalska

Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Specjalistka ds. RPA, Trenerka Robotów. Od 2021 roku zajmuje się budowaniem scenariuszy dla robotów software’owych w oparciu o polską technologię Wizlink® (https://wizlink.eu). Współpracowała z kilkudziesięcioma organizacjami w obszarze RPA, gdzie brała udział w robotyzacji ponad 100 procesów z różnych obszarów. Ponadto posiada dużą wiedzę z praktycznego wykorzystywania MS Excel w biznesie, którą dzieli się wspierając klientów i partnerów w obszarze szeroko pojętej automatyzacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty z technologii Wizlink® oraz bierze również aktywny udział w jej rozwoju.

Michał Wawiórko

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Ekspert branży IT oraz nowych technologii, konsultant w obszarach automatyzacji i robotyzacji procesów. Prelegent na wydarzeniach branżowych i seminariach. Od 2017 roku wyposaża firmy i ludzi w roboty programowe oraz upowszechnia robotyzację. Od 2018 roku jest CEO w polskiej firmie First Byte, która jest właścicielem autorskiego narzędzia klasy RPA o nazwie Wizlink® (https://wizlink.eu), za pomocą którego roboty jeszcze szybciej mogą zagościć w różnej wielkości organizacjach, zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego.

Jacek Suty

Absolwent Uniwersytetu Technologicznego przyrodniczego w Bydgoszczy. Doktorant Politechniki Bydgoskiej z dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i telekomunikacji Certyfikowany Manager projektów informatycznych od ponad 20 lat związany z branżą IT. W roli Managera Architekta IT i oprogramowania skutecznie tworzył koncepcje, projekty informatyczne i zarządzał wytworzeniem systemów informatycznych dla instytucji publicznych i komercyjnych takich jak: NASK , Biblioteka Narodowa, KPRM, NFZ czy Archiwa Państwowe.

Pasjonat Humanistyki cyfrowej, analizy danych i projektowania nowych rozwiązań informatycznych. Uważa, że digitalizacja i odpowiednie cyfrowe opracowanie zasobów kultury jest jednym z kluczowych zadań publicznych w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Renata Wozba

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką                       w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział   w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w  przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.  

Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu  aktywizacji Seniorów. 

Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.

dr hab. Agata Lulewicz-Sas

Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.

Marek Kuźnicki

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej.  Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.

dr hab. Stanisław Łobejko

Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.

Kamila Pendyk

Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.

dr Anna Tryfon-Bojarska

Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała  projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych. 

Specjalna zniżka

Jesteś absolwentem WSM/MANS ?

oraz wpisowe 0 zł

Rozpocznij studia

Ciszymy się, że jesteś w tym miejscu! Oznacza to, że masz już za sobą wybór kierunku studiów i gotowość do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. To ważny krok w stronę zmiany Twojego życia! Gratulacje! Aby zgłosić się na studia i je wkrótce rozpocząć wystarczy, że podjąć następujące kroki:
  • wypełnij formularz rekrutacyjny: tutaj pobierzesz go w formacie PDFa tutaj w formacie DOC oraz wydrukuj go i podpisz
  • przygotuj 2 zdjęcia (45 x 35 mm)
  • dokonaj opłaty wpisowej i wydrukuj potwierdzenie wpłaty (nie dotyczy okresu promocyjnego)
  • przygotuj odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (pamiętaj, że może być to również licencjat)
  • złóż wszystkie powyższe dokumenty w siedzibie CKU (pokój B 005).
Skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o rozpoczęciu wybranych studiów. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące rekrutacji czy wyboru kierunku jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na numer konta: MANS w Warszawie, BNP Paribas 91 1600 1462 1820 6340 1000 0010 z dopiskiem „opłata semestralna…” lub „opłata roczna…” W trakcie studiów poprosimy Cię każdorazowo o dostarczenie do biura CKU MANS  potwierdzenia dokonanej wpłaty za czesne (także tej uiszczonej przez zakład pracy). W przypadku zamkniętego biura CKU MANS komplet dokumentów należy złożyć w Dziale Rekrutacji Uczelni (pokój F-004).