Celem studiów jest przekazanie słuchaczom praktycznej wiedzy niezbędnej przy opracowywaniu, wdrażaniu i doskonaleniu systemów jakości według najnowszych międzynarodowych standardów, a tym samym przygotowanie do wykonywania odpowiedzialnych zadań w poszczególnych obszarach zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.
Program studiów w zakresie quality management systems prowadzi do rozwoju kariery zawodowej i rozszerzeniu kompetencji. Podczas zajęć słuchacze poznają aspekty zarządzania jakością oraz techniki motywacji personelu wszystkich szczebli dla realizowania polityki jakości w organizacji. Słuchacze potrafią samodzielnie planować i przeprowadzać audyty oraz oceniać skuteczność w zakresie systemów zarządzania jakością. Poznają korzyści zarządzania zorientowanego procesowo, jak również potrafią samodzielnie planować, realizować i oceniać projekty, poznają narzędzia i techniki organizacji, poprawy jakości oraz metody doskonalenia przyjętych rozwiązań.
Studia skierowane są do osób zawodowo związanych z przedsiębiorstwami przemysłowymi, handlowymi czy też usługowymi, które zostały powołane do wdrożenia, nadzorowania lub doskonalenia systemu zarządzania jakością w swojej organizacji bądź planują w przyszłości podjąć tego typu zadania w zakresie zarządzania jakością.
I. Pełnomocnik systemu zarządzania jakością – (84 godz.)
1. System zarządzania jakością: kontekst organizacji i przywództwo – 16 godz.
podstawy zarządzania jakością * pojęcia i definicje dotyczące jakości * czym jest system zarządzania jakością (SZJ) * normy i wytyczne * normy ISO serii 9000 * perspektywa – jeszcze lepiej niż ISO* zrozumienie organizacji i jej kontekstu* zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych* zakres systemu* system zarządzania jakością i jego procesy* podstawy procesu* przywództwo i zaangażowanie * orientacja na klienta* realizacja polityki jakości poprzez wizję i misję * role, odpowiedzialność i uprawnienia * psychologiczne podstawy ludzkiego działania * motywacja i wartości: hierarchia potrzeb * struktura projektu * cele do projektu* plan projektu * realizacja projektu * działania odnoszące się ryzyka i szans* cele jakości i planowanie ich osiągnięcia* planowanie zmian.
2. System zarządzania jakością: Wsparcie i zapewnienie zasobów – 12 godz.
Ludzie w SZJ i jego procesach* zarządzanie infrastrukturą* środowisko dla działania procesów* zasoby do monitorowania i pomiarów* zarządzanie wiedzą w organizacji* kompetencje, świadomość i komunikacja*udokumentowane informacje: funkcja i korzyści z dokumentowania SZJ* wymagania dotyczące dokumentowania informacji* budowa przykładowej dokumentacji systemowej* opisy procesów* opracowanie i aktualizowanie oraz nadzór nad udokumentowanymi informacjami.
3. Nadzór nad działaniami operacyjnymi i dostawcami zewnętrznymi- 16 godz.
planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi* określenie wymagań dla wyrobów i usług* komunikacja z klientem * przegląd wymagań dot. wyrobów i usług* projektowanie i rozwój wyrobów i usług* nadzór nad zewnętrznymi dostawcami wyrobów i usług * produkcja i dostarczanie usługi * zwalnianie wyrobów i usług* techniki kontroli jakości* nadzór nad niezgodnościami dot. wyjść z procesów, wyrobów i usług.
4. Ocena wyników, monitorowanie i pomiary, analiza oraz doskonalenie- 12 godz.
monitorowanie i pomiary * zadowolenie klienta *analiza i ocena* audit wewnętrzny * przegląd zarządzania* niezgodności i działania korygujące * ciągłe doskonalenie* 7 narzędzi zarządzania” i ich funkcje * standardowe narzędzia zarządzania * FMEA: systematyczne odkrywanie niezgodności * cel FMEA * pochodzenie FMEA.
5. Auditowanie systemu zarządzania jakością i jego certyfikacja – 20 godz. w jakim celu należy przeprowadzać audity i certyfikacje * podstawy przeprowadzania auditów * First-Party-Audit – wewnętrzny audit jakości * audit wyrobu, audit procesu i audit systemu * Second-Party-Audit – audit dostawcy * Third-Party-Audit – certyfikacja * planowanie auditów* etapy auditu* przeprowadzanie i dokumentowanie wyników auditów.
6. Podstawy komunikacji, prezentacji i moderacji – 8 godz.
komunikacja * elementy komunikacji * podstawy komunikacji – cztery uszy dla wiadomości * prezentacja * przesłanie: dostosowanie do grupy docelowej * medium jest przesłaniem * prowadzenie przy pomocy moderacji * metoda moderacji – troje w pomieszczeniu * zadania moderatora: płaszczyzny rzeczowe i praca zbiorowa * metody wspomagające jakość pracy w grupach.
II. Menedżer systemu zarządzania jakością – (64 godz.)
1. Przywództwo, planowanie i skuteczne zarządzanie procesami – 16 godz.
podstawy zarządzania procesem * dlaczego zarządzanie procesem * elementy zarządzania procesem * pętle regulacji procesu * reengineering procesów organizacji * historia Nagród Jakości * model doskonałości EFQM * zarządzanie ryzykiem * moduły/systemu zarządzania ryzykiem * wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem * Balanced Scorecard * przykłady techniki BSC * korzyści z techniki BSC.
2. Wiedza w organizacji, rola kompetencji w produkcji i dostarczaniu usługi- 8 godz.
zorientowanie na pracowników i kwalifikacje * rozmowa indywidualna * ankietowanie pracowników * ocena skuteczności działań szkoleniowych * skuteczność działań doskonalących* planowanie produkcji i usług * utrzymanie jakości wyrobów i usług * dostarczanie wyrobów i usług * obsługa klienta * partnerstwo z dostawcami.
3. Odpowiedzialność i prawo – 4 godz.
trzy obszary prawa oraz kolejność rangi norm prawnych * odpowiedzialność za wyrób * konsekwencje prawne i administracyjne * strategia zapobiegania szkodom.
4. Narzędzia i metody do rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia- 12 godz.
analiza problemu – zastosowanie narzędzi statystycznych: dane – mierzalne, sprawdzalne, porównywalne * karta pomiarów * lista kreskowa * zbiorcza lista wad * histogram * wykres rozrzutu (rozproszenia) * porównanie parami * wykres Pareto * siedem narzędzi zarządzania: M7 i ich funkcje * wykres współzależności * wykres relacji * wykres drzewa * diagram macierzowy * wykres port folio * plan eliminacji problemów * just in time: plan sieciowy.
5. Metody statystyczne – 12 godz. na tropie jakości * statystyka – zjawiska pod lupą * podstawowe pojęcia statystyki * parametry statystyczne * rozkład normalny * wpływy przypadkowe i systematyczne * statystyczna regulacja procesu SPC.
6. Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia – 12 godz.
zarządzanie niezgodnościami * klasyfikacja niezgodności * możliwości analiz niezgodności * procesy doskonalenia: metoda Kaizen * ocena procesu ciągłego doskonalenia * planowanie za pomocą FMEA * przebieg FMEA * wprowadzenie FMEA * systematyczne wykrywanie błędów * QFD w służbie klienta * QFD w systemie zarządzania jakością * fazy QFD * a po co FMEA? * po co QFD?
III. Inne systemy zarządzania – (28 godz.)
1. System Zarządzania Środowiskowego – 4 godz.
norma ISO 14001 * podstawy zarządzania środowiskowego * katalog wymagań normy ISO 14001 * polskie i europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony środowiska * aspekty środowiskowe, metody oceny * miary efektywności zarządzania środowiskowego * ekocontrolling i ekofinansowanie.
2. System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – 4 godz.
zasady zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, standardy zarządzania BHP (PN-N- 18001, OHSAS 18001, ISRS) * metody i zasady identyfikacji zagrożeń i szacowania ryzyka zawodowego * monitoring i pomiary skuteczności zarządzania.
3. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – 8 godz.
ogólne informacje na temat normy * czym jest bezpieczeństwo informacji, najważniejsze zasady bezpieczeństwa informacji * wymagania normy ISO 27001 * identyfikacja i ocena ryzyka * wybór i wdrożenie sposobów zabezpieczenia informacji.
4. Zarządzanie ryzykiem – 8 godz.
rodzaje ryzyka * modele zarządzania ryzykiem * identyfikacja i analiza ryzyka * postępowanie z ryzykiem * zapewnienie ciągłości funkcjonowania organizacji * norma ISO 31000 * dobre praktyki zarządzania ryzykiem.
5. CSR -Corporate Social Responsibility – 4 godz.
co to jest CSR ? * przykłady dobrowolnych inicjatyw i narzędzi na rzecz społecznej odpowiedzialności * Accountability (AA) 1000 * Global Reporting Initiative (GRI) *
SA 8000 (Social Accountability) * IQNet SR 10 * wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności – standard ISO 26 000 * strategia CSR a zrównoważony rozwój * raportowanie kwestii zrównoważonego rozwoju.
Czesne prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas z siedzibą w Warszawie
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010 z dopiskiem:
opłata roczna/ratalna/semestralna –
Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
pokój B-005
tel. 22 59 00 765
tel. 510 193 672
e-mail: podyplomowe@mans.org.pl
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.
Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).
Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.
Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.
Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu aktywizacji Seniorów.
Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.
Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej. Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.
Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.
Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.
Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych.
Ciszymy się, że jesteś w tym miejscu! Oznacza to, że masz już za sobą wybór kierunku studiów i gotowość do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. To ważny krok w stronę zmiany Twojego życia! Gratulacje!
Aby zgłosić się na studia i je wkrótce rozpocząć wystarczy, że podjąć następujące kroki:
Skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o rozpoczęciu wybranych studiów. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące rekrutacji czy wyboru kierunku jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na numer konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010
z dopiskiem „opłata semestralna…” lub „opłata roczna…”
W trakcie studiów poprosimy Cię każdorazowo o dostarczenie do biura CKU MANS potwierdzenia dokonanej wpłaty za czesne (także tej uiszczonej przez zakład pracy).
W przypadku zamkniętego biura CKU MANS komplet dokumentów należy złożyć w Dziale Rekrutacji Uczelni (pokój F-004).