Studia podyplomowe „Psycholog w szkole i przedszkolu” oferują program nastawiony na ugruntowanie i pogłębienie wiedzy o charakterze teoretycznym, poszerzonej o umiejętności praktyczne przekazywane podczas zajęć przez doświadczonych specjalistów pracujących na co dzień w placówkach edukacyjnych. Oferowane studia pozwolą ich uczestnikom na pogłębienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu psychologii rozwoju. Zwiększą praktyczne umiejętności w obszarze rozpoznawania i rozumienia podstawowych problemów natury rozwojowej występujących na różnych etapach rozwoju dziecka i adolescenta. Zapewnią wiedzę z obszaru diagnostyki i empirycznie udowodnionych metod pracy o charakterze wsparciowym. Pogłębią umiejętności uczestników w zakresie rozpoznawania zagrożeń natury społecznej i prowadzenia adekwatnych kampanii o charakterze prewencyjnym. Przyczynią się do rozwoju umiejętności niezbędnych do opracowywania opinii na temat funkcjonowania podopiecznych, przekazywania informacji w tym zakresie ich opiekunom oraz pracownikom placówki edukacyjnej. Oferowane studia umożliwią ponadto nabycie i ugruntowanie umiejętności niezbędnych do prowadzenia rozmów i interwencji w stosunku do rodziców i opiekunów oraz wspieranie nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówce podczas wykonywania ich zadań zawodowych. Pomogą ponadto w rozwijaniu umiejętności i kompetencji potrzebnych do prowadzenia efektywnych spotkań z rodzicami oraz organizowania szkoleń i warsztatów dla grona pedagogicznego placówek edukacyjnych.
Dla osób pracujących jako psychologowie w placówkach edukacyjnych
Studia podyplomowe
Czas trwania: 2 semestry
Zjazdy: raz w miesiącu sobota-niedziela
„Jestem zaangażowanym, otwartym na świat, ludzi i wiedzę specjalistą, który chce jak najlepiej wspierać rozwój swoich podopiecznych, ich rodziców oraz innych specjalistów, z którymi współpracuje. Umiem adekwatnie do potrzeb rozpoznawać problemy moich podopiecznych i w odpowiedni sposób na nie zareagować. Chętnie podejmuję rozmowy z opiekunami dzieci, które są pod moją opieką, udzielam stosownych wskazówek i psychoedukuję. Jestem też osobą otwartą na potrzeby moich współpracowników, dla których służę wsparciem merytorycznym.” Taka wizja psychologa pracującego w systemie oświaty przyświeca oferowanemu kierunkowi studiów podyplomowych. W obliczu stale zmieniających się i rosnących wymagań stawianych psychologom pracującym w systemie edukacji niezbędne jest stałe podnoszenie kwalifikacji, weryfikowanie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności potrzebnych do efektywnego działania. Najważniejsze zaś, by odbywało się to w kontekście najnowszej, empirycznie udowodnionej wiedzy, która praktycznie z dnia na dzień może zostać wykorzystana i wdrożona w pracy.
Kierunek dedykowany jest absolwentom psychologii pracującym w placówkach edukacyjnych i oświatowych, lub planującym rozpocząć w tych miejscach swoją ścieżkę kariery. Adresatami mogą być również osoby zainteresowane pogłębieniem aktualnej wiedzy z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą. Program dedykowany jest w szczególności specjalistom z dziedziny psychologii, którzy na co dzień budują i/lub aktualizują w placówkach edukacyjnych, z którymi współpracują swój zakres obowiązków w postaci praktycznych działań mających na celu wspieranie rozwoju podopiecznych. Uzasadnieniem potrzeby realizacji działań edukacyjnych w tym obszarze są stale narastające wyzwania związane z pracą z dziećmi i młodzieżą, wspieraniem ich rozwoju, identyfikowaniem sytuacji kryzysowych, udzielaniem pomocy i podejmowaniem działań prewencyjnych.
Uczestnicy studiów zdobędą wiedzę i umiejętności umożliwiające:
Czesne prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas z siedzibą w Warszawie
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010 z dopiskiem:
opłata roczna/ratalna/semestralna –
Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
pokój B-005
tel. 22 59 00 765
tel. 510 193 672
e-mail: podyplomowe@mans.org.pl
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.
Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).
Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.
Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.
Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu aktywizacji Seniorów.
Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.
Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej. Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.
Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.
Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.
Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych.