Zastosowanie sztucznej inteligencji oraz technologie rynkowe w tym obszarze są jednymi z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów gospodarki światowej. Rozwój tej gałęzi przemysłu w ostatnich latach, dał podstawy do kształcenia specjalistów w tej dziedzinie. Zastosowanie Sztucznej Inteligencji już teraz widoczne jest w wielu obszarach życia codziennego oraz w rozwijających się narzędziach biznesowych. W świecie nowych praw, regulacji w zakresie stosowania i rozwoju nowych technologii podyktowanych zachodzącymi zmianami, konieczne stało się ustanowienie profesji, a bardziej zagospodarowanie luki, która wypełniłaby i spełniła wymagania stawiane przez rozwijający się świat biznesu wykorzystującego potencjał i możliwości sztucznej inteligencji.
Dane są wszędzie, a inżynierowie będą musieli wykraczać poza tradycyjne techniki i umiejętności, podczas gdy menedżerowie muszą zrozumieć efekty i potencjał sztucznej inteligencji. Różne poziomy będą musiały współpracować ze sobą w ramach firm i organizacji w celu wdrożenia i prawidłowego przeprowadzenia transformacji, opracowania nowej wartości dodanej i budowania przyszłości w oparciu o etykę, wiedzę i efektywność z wykorzystaniem narzędzi i technologii w dziedzinie sztucznej inteligencji.
Celem studiów jest zapoznanie słuchacza z obszarami wiedzy teoretycznej i przede wszystkim praktycznej w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennych zastosowaniach, szerokiego spektrum systemów informatycznych, ale również w zakresie zagadnień biznesowych oraz wspierających organizację biura i prowadzenie urzędu lub też spółki. Zapoznanie słuchaczy z dziedzinami wiedzy dotyczącymi obszarów sztucznej inteligencji. Umożliwienie nabycia umiejętności rozpoznawania obszarów występowania sztucznej inteligencji oraz potencjału wynikającego w jej adopcji dla celów osobistych i własnych organizacji.
Dostosowanie kompetencji słuchaczy (nawet tych w żaden sposób niepowiązanych z informatyką) do umiejętnego, praktycznego wykorzystania technologii i narzędzi do podejmowania działań zgodnych z zasadami sztuki projektowania, które w dalszej perspektywie mają doprowadzić do realizacji oczekiwań środowisk biznesu związanych z implementacją sztucznej inteligencji we wszystkich obszarach gospodarki.
Kierunek ten oraz jego formuła wychodzą naprzeciw przyszłym regulacjom i legislacji, jak również rosnącemu zapotrzebowaniu na personel znający podstawy uregulowań zagadnień prawnych, jak również obszary i metody implementacji, jak również źródła finansowania dla. Transformacji własnych organizacji i firm.
Obszar wiedzy obejmuje tematykę wspierającą implementacje systemów cyberbezpieczeństwa, narzędzi i systemów komunikacji IoT, mechanizmów finansowania technologii, etyki, podstaw prawnych, języka maszynowego / ML, technologii blockchain oraz NFT, zagadnień RPA, wykorzystania narzędzi w obszarze transportu, mobilności i światowej logistyki w celu budowania odporności społeczeństwa z użyciem popularnych języków programowania.
Taki profil kształcenia z zakresu sztucznej inteligencji ma na celu umożliwienie studentom zdobycia pogłębionej wiedzy w zakresie AI (Artificial Intelligence). Dla osób nieposiadających wyższego wykształcenia, dopuszczalna jest forma udziału w charakterze słuchacza kursu z certyfikatem ukończenia wydawanego przez Brytyjski New Science. Technology Agency
Program studiów jako jedyny opracowany przy udziale wyłączenie ekspertów Grupy Roboczej Sztucznej Inteligencji przy Cyfryzacji KPRM
Absolwent posiada kwalifikacje w postaci wiedzy, umiejętności praktycznych oraz kompetencji, szczególnie skoncentrowanych na praktycznym wykorzystaniu właściwych rozwiązań sprzętowych i programowych głównie z obszaru sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Wiedza i praktyczne umiejętności w zakresu sztucznej inteligencji są dziś wyjątkowo pożądane na rynku pracy. W ramach studiów studenci zdobywają zarówno teoretyczną wiedzę dotyczącą kluczowych zagadnień informatyki z zakresu sztucznej inteligencji, jak i umiejętności praktyczne potrzebne do wykorzystania sztucznej inteligencji.
Po ukończeniu tego kierunku, absolwent pozyska teoretyczną i praktyczną wiedzę z następujących obszarów:
Specjalni goście, wykładowcy oraz patroni:
Kadra wykładowa:
Czesne prosimy wpłacać na nr konta:
Centrum Szkoleniowo Doradcze i Zarządzania Nieruchomościami
Konto Bank Millennium nr konta: 08 1160 2202 0000 0005 1769 8972 z dopiskiem:
opłata roczna/ratalna/semestralna –
Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
pokój B-005
tel. 22 59 00 765
tel. 510 193 672
e-mail: podyplomowe@mans.org.pl
Ciszymy się, że jesteś w tym miejscu! Oznacza to, że masz już za sobą wybór kierunku studiów i gotowość do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. To ważny krok w stronę zmiany Twojego życia! Gratulacje!
Aby zgłosić się na studia i je wkrótce rozpocząć wystarczy, że podjąć następujące kroki:
Skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o rozpoczęciu wybranych studiów. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące rekrutacji czy wyboru kierunku jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na numer konta:
Centrum Szkoleniowo Doradcze i Zarządzania Nieruchomościami
Konto Bank Millennium nr konta: 08 1160 2202 0000 0005 1769 8972 z dopiskiem:
opłata roczna/ratalna/semestralna – Sztuczna inteligencja
W trakcie studiów poprosimy Cię każdorazowo o dostarczenie do biura CKU MANS potwierdzenia dokonanej wpłaty za czesne (także tej uiszczonej przez zakład pracy).
W przypadku zamkniętego biura CKU MANS komplet dokumentów należy złożyć w Dziale Rekrutacji Uczelni (pokój F-004).
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.
Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).
Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.
Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.
Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu aktywizacji Seniorów.
Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.
Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej. Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.
Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.
Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.
Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych.