Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji włączającej w grupie, klasie ze zróżnicowanymi potrzebami z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego w edukacji (UDL) mającego na celu maksymalizowanie możliwości uczenia się każdego ucznia. Zagadnienia realizowane podczas studiów mają na celu wskazanie możliwych rozwiązań związanych z organizacją procesu dydaktycznego sprzyjającego zwiększaniu dostępności kształcenia dla coraz bardziej zróżnicowanych potrzeb uczących się.
Partnerem merytorycznym jest Placówka Doskonalenia Nauczycieli Akademia Edukacji
Absolwenci studiów podyplomowych „Uniwersalne projektowanie w edukacji. Metodyka pracy w klasie zróżnicowanej” poznają model uniwersalnego projektowania jako kluczowej strategii rozwoju edukacji włączającej. Będą postrzegać inkluzję w kontekście troski o wysoką jakość procesów uczenia – nauczania w odniesieniu do każdego ucznia (nie tylko osób z niepełnosprawnością). Absolwenci będą posiadać uporządkowaną i pogłębioną wiedzę oraz umiejętności w zakresie organizacji i metodyki kształcenia uczniów w klasie zróżnicowanej. Rozwiną umiejętności, które pozwolą im radzić sobie ze zmieniającymi się potrzebami i wymaganiami oraz właściwie na nie reagować. Nabędą doświadczenia, które ukształtują ich pozytywne nastawienie do różnorodności oraz odpowiedni system wartości, a także zachęcą ich do refleksji i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w środowisku włączającym.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych (150 godzin) zakończone zaliczeniem pracy podyplomowej.
Studia podyplomowe na kierunku „Uniwersalne projektowanie w edukacji. Metodyka pracy w klasie zróżnicowanej” skierowane są do nauczycieli oraz absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich lub jednolitych 5-letnich magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym
PDN ADN Akademia Biznesu sp. z.o.o 54 1050 1025 1000 0090 8328 6212 Bank ING
Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
pokój B-005
tel. 22 59 00 765
tel. 510 193 672
e-mail: podyplomowe@mans.org.pl
Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.
Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych.