Przygotowany przez ekspertów program studiów wykorzystuje cenne doświadczenia okresu pandemii i oferuje konkretne rozwiązania ułatwiające podejmowanie trafnych decyzji menedżerskich w warunkach nieustannych zmian. Program studiów to zarazem nowe podejście edukacyjne pozwalające spojrzeć w twórczy sposób na czas kryzysu w kontekście przyszłości biznesu turystycznego w Polsce.
Możliwość dofinansowania studiów z PARP BUR
Kadra
Filozof, religioznawca, antropolog kultury, wykładowca studiów MBA w Wyższej Szkole Menedżerskiej /mediacje i negocjacje, etyka biznesu/, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.
Pragmatyk z poważnym doświadczeniem w branży turystycznej. W swojej wieloletniej pracy zawodowej pełnił kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwie turystycznym, był właścicielem biura podróży. Wieloletni działacz samorządu gospodarczego z funkcjami kierowniczymi w PIT i Związku Pracodawców Turystyki Lewiatan. Posiada doświadczenie w pozyskiwaniu i realizacji projektów ze wsparciem środków unijnych. Twórca sektorowej Rady ds. Kompetencji; Turystyka, a także jej wiceprzewodniczący.
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim . Od 45 lat pracujący w turystyce. Najpierw w Orbis jako v-ce dyrektor, następnie we własnym biurze podróży jako organizator i agent turystyczny. Od 15 lat biegły sądowy ds. turystyki i sportu umocowany w Sądzie Okręgowym w Nowym Sączu i Warszawa-Praga. Jeden z założycieli Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych obecnie v-ce Prezes Zarządu.
Ekspert od innowacji w biznesie i w zarządzaniu. Menedżer, specjalista w sprzedaży on – line, call – center, systemach franczyzowych i e – marketingu. Od lat związany z turystyką. Od 2020 r. jest prezesem touroperatora Nekera. Od 2018 r. był prezesem Neckermann Podróże. Przedtem, przez siedem lat, współtworzył firmę Fly.pl., w której pełnił funkcję dyrektora zarządzającego i był członkiem zarządu.
Doktorant Ekonomii Stosowanej w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Zarządzania i Finansów. Absolwent Prawa przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Autor publikacji z zakresu sportu i turystyki. Pracował jako Asystent Wiceministra Sportu i Turystyki oraz jako Doradca Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz, będąc odpowiedzialnym za obszar turystyki; rynku, legislacji i strategii. Ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
Do 30.09.2018 r. zatrudniona na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Katedrze Turystyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 1997 – 2011 pracowała w centralnych organach administracji rządowej ds. turystyki, z ramienia których uczestniczyła w pracach organizacji międzynarodowych (UE,OECD, UNWTO; WTO) oraz w pracach nad wdrożeniem do prawa krajowego regulacji UE dotyczących ochrony konsumentów usług turystycznych. Kierownik Podyplomowych Studiów Turystyki i Hotelarstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Od listopada 2016 r. pełni funkcję przewodniczącej Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Turystyce . W latach 2014-2016 kierowała projektem, którego efektem jest opracowanie Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Sektora Turystyki. Od kwietnia do listopada 2019 r. kierowała projektem wdrożenia Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Sektora Turystyki w przedsiębiorstwach turystycznych.
W latach 2007-2008 oraz 2016-2020 Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Członek Komisji Nadzoru Finansowego w latach 2018-2020 oraz Rady ds. Systemu Płatniczego przy Narodowym Banku Polskim. Od 2008 roku był doradcą w Instytucie Ekonomicznym Narodowego Banku Polskiego, a w latach 2007-2012 członkiem Rady Statystyki przy Prezesie Rady Ministrów, w tym jej wiceprzewodniczącym. W latach 1999-2006 związany z Państwowym Urzędem Nadzoru Ubezpieczeń, a następnie Komisją Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych na stanowisku Radcy Prezesa ds. ekonomicznych. W latach 1996-2000 r. pracownik Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN, zaś w okresie 1998-1999 dziennikarz ekonomiczny w największej ówczesnej polskiej gazecie.
Dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. W latach 2018 – 2020 był jego wicedyrektorem. Doktor nauk prawnych, radca prawny, ukończył dwa fakultety – dziennikarstwo oraz prawo.
W swojej praktyce zawodowej prowadził m.in. liczne zajęcia, wykłady i szkolenia z zakresu prawa
i postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego, prawa gospodarczego, regulacji dotyczących turystyki i sportu oraz zarządzania. Jako prelegent brał udział w wielu konferencjach naukowych o charakterze ogólnopolskim jak i międzynarodowym
Jako przedstawiciel RP brał czynny udział w pracach nad wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dyrektywy turystycznej 2015/2302. W roku 2019 został nominowany do prestiżowego konkursu dla młodych prawników „Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2019” organizowanego przez Wolters Kluwer i Dziennik Gazetę Prawną.
Trener i wykładowca studiów MBA
Specjalizuje się w strategiach marketingowych, w marketingu internetowym, w tym marketingu usług turystycznych i w marketingu regionalnym. Jest ekspertem zarządzania strategicznego oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat zajmuje się problemami organizacji imprez turystycznych oraz sztuki pilotażu.
Doktor nauk ekonomicznych, prezes Ogólnopolskiego Porozumienia Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz Darłowskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, członek Społecznej Rady Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki (2017-2019), wykładowca akademicki.
Twórca i organizator cyklicznych konferencji: Konferencja Media a Turystyka, Międzynarodowa Konferencja SILVER TOURISM.
Zasadniczym celem studiów Zarządzanie Kryzysowe w Turystyce jest uzyskanie przez uczestników kwalifikacji i umiejętności pozwalających skutecznie działać w trzech obszarach:
Wiedza:
Uczestnicy prawidłowo definiują i interpretują prawne, ekonomiczne i biznesowe aspekty kryzysu w turystyce; właściwie charakteryzują zmiany dokonujące się w branży turystycznej; trafnie oceniają i uzasadniają projekty rozwiązań służących łagodzeniu następstw pandemii Covid 19; projektują skuteczne rozwiązania sprzyjające rozwojowi sektora turystycznego w nowych warunkach.
Umiejętności:
Uczestnicy podejmują trafne decyzje w zakresie rozwiązań prawnych i biznesowych w organizacjach oraz przedsiębiorstwach turystycznych; organizują skuteczne działania mające na celu usprawnienie zarządzania finansami oraz efektywnego wykorzystania nowych technologii w rozwoju sektora travel; rozwijają umiejętności przywódcze i negocjacyjne oraz wykorzystują nowe rozwiązania w zakresie promocji i public relations, mogące zażegnać sytuacje kryzysowe.
Kompetencje społeczne:
Uczestnicy prawidłowo charakteryzują społeczne i kulturowe zmiany określające nowy sposób funkcjonowania turystyki; uzasadniają i stosują nowe rozwiązania edukacyjne jako metodę rozwoju kompetencji menedżerskich; budują nowy język komunikacyjny w biznesie turystycznym, co ma kluczowe znaczenie w działaniach zarządzania kryzysowego.
Siedem modułów /200 godzin/
Warsztaty wykorzystujące ćwiczenia, symulacje i case studies.
Efekty uczenia się
Uczestnik
Czesne prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas z siedzibą w Warszawie
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010 z dopiskiem:
opłata roczna/ratalna/semestralna –
Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
pokój B-005
tel. 22 59 00 765
tel. 510 193 672
e-mail: podyplomowe@mans.org.pl
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.
Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).
Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.
Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.
Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu aktywizacji Seniorów.
Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.
Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej. Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.
Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.
Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.
Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych.