STUDIA PODYPLOMOWE

Executive Master of Business Administration
– Zrównoważony Rozwój ESG

Międzynarodowi eksperci

Partnerzy

Poznaj Menedżerską Akademię Energetyki i ESG

Dla kogo

Studia podyplomowe Executive Master of Business Administration są jednymi z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych na świecie kwalifikacji menedżerskich przeznaczonych dla ludzi biznesu oraz kadry kierowniczej wyższego szczebla. Program studiów EMBA, który wyróżnia się szeroką gamą różnorodnych zajęć praktycznych, pozwala na efektywne uzupełnienie wykształcenia akademickiego w obszarze zarządzania i biznesu. Studia EMBA przeznaczone są dla wszystkich osób, które chcą uzyskać rzetelną wiedzę z zakresu efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem i zrównoważonego rozwoju. Skierowane są przede wszystkim do wyższej kadry kierowniczej, menedżerskiej, podmiotów administracji publicznej oraz właścicieli przedsiębiorstw.

Absolwenci posiadający świadectwo ukończenia studiów podyplomowych EMBA w zakresie zrównoważonego rozwoju ESG zyskują przewagę konkurencyjną i zwiększają swoją wartość oraz atrakcyjność na rynku pracy. Stają się kluczowymi graczami na rynku międzynarodowym. Doświadczenie i wiedza z zakresu zarządzania projektami oraz działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju są nieocenione w radach nadzorczych spółek. Dzięki zdobytym kompetencjom w zarządzaniu zasobami ludzkimi, absolwenci studiów podyplomowych ESG mają możliwość wprowadzania zmian, które sprzyjają zarówno środowiskowym, jak i społecznym celom.

Absolwent studiów podyplomowych ESG, wyposażony w kompleksowe spojrzenie na zarządzanie projektami w kontekście zrównoważonego rozwoju, może skutecznie prowadzić działania wdrożeniowe ESG w oparciu o poznane rozwiązania zastosowane w międzynarodowych firmach.

CZAS TRWANIA

4 semestry

FORMA STUDIÓW

Hybrydowa: on-line + stacjonarnie

Liczba godzin

480 godzin

ECTS

120

kadra

DOŚWIADCZONYCH PRAKTYKÓW

esg w biznesie

REKRUTACJA TRWA

O studiach

ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) dotyka obszarów związanych
z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.
To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju. Według raportu „The Future of Jobs 2023” opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne eksperci ds. zrównoważonego rozwoju będą w pierwszej piątce zawodów, które w najbliższych latach mogą liczyć na najszybszy wzrost liczby ofert pracy. 

Autorski program studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration – Zrównoważony Rozwój ESG jest realizowany przez Menedżerską Akademię Nauk Stosowanych w Warszawie we współpracy z EY Academy of Business oraz KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk. Zajęcia trwają dwa lata z podziałem na cztery semestry. 

Studia obejmują łącznie 480 godzin zajęć obowiązkowych, w tym przygotowanie końcowego projektu biznesowego. Niezwykła wartość tytułu EMBA jest efektem połączenia akademickich studiów z gamą różnorodnych projektów, studium przypadków oraz zajęć praktycznych, które odbywają się w  najnowocześniejszym w Polsce i jednym z najnowocześniejszych w Europie zespole laboratoriów badawczych zajmujących się wykorzystaniem energii odnawialnej – KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk.

Zajęcia prowadzone są przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, ekspertów, konsultantów i praktyków biznesu uznanych w Polsce oraz na rynku międzynarodowym, przez kadrę akademicką o dużym doświadczeniu dydaktycznym, a także badawczo-naukowym i projektowym w zakresie tematycznym studiów podyplomowych ESG. 

Program studiów

Autorski program Executive Master of Business Administration – Zrównoważony Rozwój ESG doskonali liderów, którzy nie tylko rozumieją globalne wyzwania biznesowe, ale są również gotowi kształtować gospodarkę przyszłości opartą o zasady zrównoważonego rozwoju.
 
Podczas toku studiów podjęte będą m.in. takie zagadnienia jak:
 
– Zarządzanie przedsiębiorstwem:
  • Zespół
  • Strategia
  • Finanse
  • Menedżer
– Zrównoważony rozwój
– Zielona energia
– Opracowanie, analiza finansowa oraz obrona projektów biznesowych
zrównoważony rozwój

Cele studiów podyplomowych:

Głównym celem studiów jest kształcenie z zakresu efektywnego zarządzania organizacją, przywództwa, finansów i zrównoważonego rozwoju ESG oraz zapewnienie umiejętności, kwalifikacji i narzędzi potrzebnych do podejmowania strategicznych decyzji w tych obszarach. Zarządzanie zagadnieniami związanymi z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną czy ładem korporacyjnym są kluczowe i konieczne w coraz większej liczbie przedsiębiorstw niezależnie od sektora. Zajęcia mają na celu nabycie praktycznych umiejętności i kompetencji pozwalających na wprowadzenie ESG do długoterminowej strategii przedsiębiorstwa, a także przygotować słuchaczy do procesu raportowania ESG zgodnie z najnowszymi wymogami dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).

Opłaty

Wariant płatności

Opłata

Opłata dla Absolwentów MANS (-20%)

Warunki przyjęcia

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe EMBA – Zrównoważony Rozwój ESG jest złożenie w siedzibie CKU (pokój B 005) następującego kompletu dokumentów:

Formularz zgłoszeniowy

  • Ukończenie studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • Zarządzanie własnymi firmami lub zatrudnienie na średnim i wyższym szczeblu menedżerskim.
  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych
  • 1 zdjęcie (45 x 35 mm)
  • potwierdzenie opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocyjnego)

Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na nr konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010
z dopiskiem „opłata semestralna…” lub „opłata roczna…”

Warunki ukończenia studiów

  • Studia kończą się napisaniem pracy dyplomowej (business project) na podstawie wybranego tematu z zakresu ESG. Praca końcowa przygotowywana jest indywidualnie albo w grupach
    2 osobowych i podlega obronie przed komisją egzaminacyjną.
  • Dodatkowo wymagane jest zaliczenie wszystkich przedmiotów podczas 4 semestrów studiów.

Organizacja zajęć

  • Zajęcia odbywają się podczas zjazdów zdalnie w piątki oraz stacjonarnie w soboty zgodnie z uchwalonym terminarzem.
  • Wykłady i laboratoria odbywają się w Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie oraz w siedzibie KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk.

Metody weryfikowania efektów uczenia się:

  • egzaminy
  • prace zaliczeniowe
  • udział w dyskusjach i case study
  • zadania realizowane w grupach
  • projekt dyplomowy (business project).
absolwent studiów esg

Sylwetka absolwenta

Absolwenci Executive Master of Business Administration – Zrównoważony Rozwój ESG będą wysoko wykwalifikowanymi menedżerami, zdolnymi do kreowania strategii przedsiębiorstwa w licznych obszarach jego działalności i wytyczania sposobów jej realizacji wobec wymogów zrównoważonego rozwoju. Tym samym, będą posiadali unikalną wiedzę i umiejętności, które nie tylko będą podnosić ich wartość na rynku pracy, ale przede wszystkim – pozwolą im budować wartość przedsiębiorstwa w długim terminie.

 Przewidywane są następujące efekty kształcenia:

Formularz kontaktowy

Masz pytania odnośnie kierunku? Skontaktuj się z nami!"

Executive Master of Business Administration (EMBA) – Zrównoważony rozwój ESG

Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie

Kontakt

Marta Kittel

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radów Prawnych w Warszawie. Ekonomistka w specjalizacji technologie sieci komputerowych. Absolwentka Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej na kierunku Informatyka. Specjalistka prawa zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako protokolantka w Urzędzie Zamówień Publicznych, aby kontynuować ją jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autor licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni, w tym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie wykłada na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Uczestnik licznych konferencji naukowych. Udzielała wywiadów do prasy, telewizji i radia. Miłośniczka sportu i motoryzacji, instruktor siatkówki, sternik motorowodny. Swoje pasje stara się przekazać córkom.

Tomasz Jaworski

Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i zastosowań ICT, w tym sztucznej inteligencji. Praktyk z 25-letnim doświadczeniem w realizacji projektów transformacyjnych w największych korporacjach IT (Microsoft, Dell EMC, Hewlett-Packard, Oracle).

Wykładowca akademicki i mentor. Mówca. Aktywnie uczestniczy w wymianie wiedzy i doświadczeń, konsultowaniu polityk, regulacji i inicjatyw high-tech oraz popularyzowaniu IT. Ekspert strategicznych projektów e-Usług. Autor.

Jako ekspert branżowy doradza w inicjatywach zastosowania AI w ochronie zdrowia, środowiska, rolnictwie, kolei oraz obszarze sprawiedliwości i bezpieczeństwa publicznego.

Eliza Kowalska

Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Specjalistka ds. RPA, Trenerka Robotów. Od 2021 roku zajmuje się budowaniem scenariuszy dla robotów software’owych w oparciu o polską technologię Wizlink® (https://wizlink.eu). Współpracowała z kilkudziesięcioma organizacjami w obszarze RPA, gdzie brała udział w robotyzacji ponad 100 procesów z różnych obszarów. Ponadto posiada dużą wiedzę z praktycznego wykorzystywania MS Excel w biznesie, którą dzieli się wspierając klientów i partnerów w obszarze szeroko pojętej automatyzacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty z technologii Wizlink® oraz bierze również aktywny udział w jej rozwoju.

Michał Wawiórko

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Ekspert branży IT oraz nowych technologii, konsultant w obszarach automatyzacji i robotyzacji procesów. Prelegent na wydarzeniach branżowych i seminariach. Od 2017 roku wyposaża firmy i ludzi w roboty programowe oraz upowszechnia robotyzację. Od 2018 roku jest CEO w polskiej firmie First Byte, która jest właścicielem autorskiego narzędzia klasy RPA o nazwie Wizlink® (https://wizlink.eu), za pomocą którego roboty jeszcze szybciej mogą zagościć w różnej wielkości organizacjach, zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego.

Jacek Suty

Absolwent Uniwersytetu Technologicznego przyrodniczego w Bydgoszczy. Doktorant Politechniki Bydgoskiej z dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i telekomunikacji Certyfikowany Manager projektów informatycznych od ponad 20 lat związany z branżą IT. W roli Managera Architekta IT i oprogramowania skutecznie tworzył koncepcje, projekty informatyczne i zarządzał wytworzeniem systemów informatycznych dla instytucji publicznych i komercyjnych takich jak: NASK , Biblioteka Narodowa, KPRM, NFZ czy Archiwa Państwowe.

Pasjonat Humanistyki cyfrowej, analizy danych i projektowania nowych rozwiązań informatycznych. Uważa, że digitalizacja i odpowiednie cyfrowe opracowanie zasobów kultury jest jednym z kluczowych zadań publicznych w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Renata Wozba

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką                       w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, komunikacji marketingowej, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Pracowała na kierowniczych stanowiskach w spółkach sektora finansowego, nieruchomości komercyjnych, telekomunikacyjnego, medycznego. Była również niezależnym ekspertem zarządów i rad nadzorczych firm, które swoją działalność rozszerzały na rynki zagraniczne, w tym rynki wschodnie. Brała udział   w projektach, które wymagały wsparcia z dziedziny Public Affairs we współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym, w tym władzami miast. Zarządzała wieloma sytuacjami kryzysowymi w  przedsiębiorstwach, które zniwelowane zostały do minimum. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Od 7 lat zarządza grupą spółek GRUPY T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i pracowniczym w branży logistycznej i przemysłowej.  

Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Grupa T2S jako jedna z pierwszych zainicjowała ogólnopolski program aktywizacji zawodowej osób po 50-tym roku życia, jako odpowiedź na powiększający się trend starzejącego się społeczeństwa w Polsce. Cały czas również wspiera wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne jak również czynnie uczestniczy w inicjatywach mających na celu  aktywizacji Seniorów. 

Renata Wozba jest także współzałożycielką Instytutu Spraw Cyfrowych , niezależnego Think Tank’u z eksperckim zespołem z dziedziny cyfryzacji i nowych technologii. Realizowane przez Instytut działania są uznanym źródłem badawczo informacyjnym dla organizacji rządowych w Polsce jak i Europie oraz największych koncernów technologicznych na świecie.

dr hab. Agata Lulewicz-Sas

Profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości. Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność uczelni, ESG, zarządzanie kapitałem ludzkim, zintegrowane systemy zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, m.in. Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw, Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.

Marek Kuźnicki

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 20 letnie praktyczne doświadczenie w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania zagrożeń godzących w bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. W latach 2013 – 2017 Zastępca Dyrektora Centrum Antyterrorystycznego ABW, odpowiedziany za koordynację działań operacyjno – rozpoznawczych, opracowywanie procedur reagowania oraz sporządzanie algorytmów postępowania w sytuacji kryzysowej.  Wieloletni uczestnik prac Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych. Kierował pracami zespołów zadaniowych wykrywających i analizujących słabe punkty zarządzania kryzysowego oraz wskazujących potencjalną strategię i kierunki dalszego działania. Autor szkoleń związanych z budowaniem polityki bezpieczeństwa w organizacjach, przeciwdziałaniem zagrożeniom o charakterze terrorystycznym i wywiadowczym dedykowanych przedsiębiorcom, przedstawicielom administracji rządowej, zarządom Spółek Skarbu Państwa, dyplomatom oraz żołnierzom Wojsk Specjalnych. Wykładowca Instytutu Spraw Cyfrowych i Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikowany audytor wewnętrzny kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktor Aviation Security.

dr hab. Stanisław Łobejko

Profesor w Instytucie Rynków i Konkurencji, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Od wielu lat prowadzi badania w zakresie innowacyjności oraz cyfryzacji przedsiębiorstw i gospodarki. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów badawczych i stosowania zaawansowanych metod statystycznych.

Kamila Pendyk

Współzałożycielka i Prezeska Instytutu Spraw Cyfrowych, wykładowczyni uniwersytecka, kierowniczka programów i projektów IT z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio Kierowniczka Programu Transformacji Cyfrowej i Kierowniczka Działu w Polskich Portach Lotniczych. W ramach programu transformacji cyfrowej wdrażała m.in. projekty Paperless, Ekosystem Online, wraz z PMO rozwijała produkty Atlassiana, ujednolicała i optymalizowała współpracę miedzy zwinnymi i waterfallowymi metodykami stosowanymi w prowadzeniu projektów oraz budowała architekturę rozwiązań, projektów i korporacyjną. Ukończyła wiele szkoleń związanych z zarządzaniem projektowym, m.in Agile Business Consortium Scrum Master, Lean, PMI-ACP Certyfications czy ITIL4, w sumie około 30 szkoleń ukierunkowanych w zarządzaniu i transformacji cyfrowej. W latach 2019-2021 w Ministerstwie Cyfryzacji kierowała dwoma projektami unijnymi realizującymi Program Otwierania Danych w Polsce: „Otwarte dane plus” i „Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury”. Od 10 lat związana z branżą IT.

dr Anna Tryfon-Bojarska

Międzynarodowa ekspertka i menadżerka w zakresie innowacji, digitalizacji, bezpieczeństwa cyfrowego i ESG. Posiada 17 letnie doświadczenie w branżach: budowlanej, deweloperskiej, medycznej i paliwowo-energetycznej. Realizowała  projekty cyfrowe w sektorze publicznym i prywatnym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca, szkoleniowiec, ekspertka grup roboczych z obszar cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego.Jestem współautorką wielu publikacji naukowych i raportów eksperckich oraz cyfrowych standardów branżowych. 

Specjalna zniżka

Jesteś absolwentem WSM/MANS ?

oraz wpisowe 0 zł

Rozpocznij studia

Ciszymy się, że jesteś w tym miejscu! Oznacza to, że masz już za sobą wybór kierunku studiów i gotowość do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych. To ważny krok w stronę zmiany Twojego życia! Gratulacje!

Aby zgłosić się na studia i je wkrótce rozpocząć wystarczy, że podjąć następujące kroki:

  • wypełnij formularz rekrutacyjny: tutaj pobierzesz go w formacie PDFa tutaj w formacie DOC oraz wydrukuj go i podpisz
  • przygotuj 1 zdjęcie (45 x 35 mm)
  • dokonaj opłaty wpisowej i wydrukuj potwierdzenie wpłaty (nie dotyczy okresu promocyjnego)
  • przygotuj odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (pamiętaj, że może być to również licencjat)
  • złóż wszystkie powyższe dokumenty w siedzibie CKU (pokój B 005).

Skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o rozpoczęciu wybranych studiów. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące rekrutacji czy wyboru kierunku jesteśmy do Twojej dyspozycji.

 

Opłatę za czesne i wpisowe prosimy wpłacać na numer konta:
MANS w Warszawie, BNP Paribas
91 1600 1462 1820 6340 1000 0010
z dopiskiem „opłata semestralna…” lub „opłata roczna…”

W trakcie studiów poprosimy Cię każdorazowo o dostarczenie do biura CKU MANS  potwierdzenia dokonanej wpłaty za czesne (także tej uiszczonej przez zakład pracy).

W przypadku zamkniętego biura CKU MANS komplet dokumentów należy złożyć w Dziale Rekrutacji Uczelni (pokój F-004).